Ekonomitips!



Naglar är en jättedyr hobby, det är ingenting som jag säger emot, men det finns lite små sätt att ta sig runt det för den med lite mindre plånbok :)
Sen är det klart att de tipsen inte är gratis heller, men å andra sidan, vad är?

Så först ut:  Penslar

Att köpa nagelpenslar över nätet (vilket är de enda sättet som jag känner till!) är väldigt dyrt, och då har vi inte tagit med fraktavgiften. Jag vet inte hur stor skillnad det blir mellan de penslarna jag köpt och s.k "professionella" penslar, men priset är en stor skillnad.
De hemsidor jag kollat på ligger priset hos nagelpenslar på 160kr exklusive frakt, då brukar det vara 5 penslar, medan de finfina penslarna jag köpte på Panduro, 4 stycken, har varit super och kostade endast 70 kronor och då behöver man inte ens betala frakt!

Rekommenderar dessa starkt!



Sedan: Dekorationer

Visst är det ju jättedyrt att köpa material från hemsidor? Visst, du kan hitta ett guldfynd på Tradera då och då, men jag har ett tips som visat sig betydlig mer pålitligt! För även om du httar något bra och billigt på Tradera eller riktiga nagelsidor, kan frakten variera mellan 10-100 kronor och man kan aldrig vara helt säker på vad man får hem, med tanke på storlekar och sånt.
Därför säger jag: Titta i din vardagliga butik! Jag har hittat massor med fin stickers och annat på Coop, Panduro och andra såna butiker. Även butiker som BR och Toy's are us kan ha jättemycket fint och bra.

Så stirra dig inte blind på att köpa dyra saker på nagelhemsidor, när du får den coolasten konsten av sånt du hittar i vanliga butiker! (ja...till en viss gräns)



Hoppas det var till någon som helst hjälp!

Har du något bra ekonomitips för nagelintresserade? Do tell!

Kommentarer
Postat av: emma

haha :D ja det är så jävla gött att gå omkring i :D

2010-04-22 @ 22:58:09
URL: http://delicious89.blogg.se/
Postat av: jessica

Ja det håller jag med om. Det är ju helt sjukt väder just nu. >.<

2010-04-23 @ 00:18:35
URL: http://jessplace.blogg.se/
Postat av: Madeleine "Bloggowitch" Hallqvist

Sv: Fast det stämmer inte eftersom coca cola innehåller 10g raffinerat socker per 100ml, och vitamin everyday innehåller 4.2g fruktsocker per 100ml. Det är en jäkla skillnad! Inte ens hälften, och dessutom fruktsocker istället för raffinerat.

2010-04-23 @ 12:02:26
URL: http://www.mondoblog.se/principessan
Postat av: Carolina

Hej :) Jo det är väldigt drygt att han jobbar natt då han har dom passen. Men det är värst när han kör 18-06 istället för 22-06 som han kört nu. Tyvärr är han tvungen ta dom pass han blir erbjuden pga att han inte är fast anställd. Är skönt att han haft så pass mycket jobb iaf, med tanke på att de är inte roligt vara arbetslös som jag är justnu. =(

2010-04-23 @ 12:23:33
URL: http://carolinaaohlund.blogg.se/
Postat av: Carolina

Man känner sig ganska värdelös vissa dagar då han jobbar massor. Värst var det då vi precis flyttat ihop & han var mest bara hem och duscha, sov, åt, innan det var dags igen. Tyckte synd om honom, han fick knappt andas ut. Nu har vi iaf helgen tillsammans så länge ingen ringer efter han.

2010-04-23 @ 12:32:08
URL: http://carolinaaohlund.blogg.se/
Postat av: Madeleine "Bloggowitch" Hallqvist

Sv: Nej, men folk är så hysteriskt rädda för socker i det här landet. Socker är något livsnödvändigt, kroppen behöver kolhydrater. Och eftersom jag knappt intar socker i övrigt så skiter jag i det. Sunt förnuft! Folk borde dra ner på chips och gottsaker istället för att jaga vatten med äppelsmak för att det innehåller lite socker.



Obs! Inget personligt mot dig :)

2010-04-23 @ 12:59:03
URL: http://www.mondoblog.se/principessan
Postat av: Anonym

såg för ett tag sedan att dom hade massa såna små "pärlor" och sånt på åhlens.. och tror inte de va spec dyrt heller. :) ett tips bara :)

2010-04-23 @ 19:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0